Огляд. Описано, як вимірювати зазори між кінцем лопатки і корпусом турбіни за допомогою ємнісних датчиків та відповідних електронних пристроїв. Дизайн ємнісного датчика пов'язаний з середовищем двигуна, а також електронною системою, яка використовується для розрахунку зазору між кінцем лопатки і корпусом турбіни. Показано 2 види ємнісних датчиків для використання в компресорі та турбіні: композитний та інтегральний датчики. Мета полягала у створенні датчиків для повітряної газової турбіни, які можуть витримувати температури та вібрації до 1,300°C та 150 G. Компресори можна безпечно обладнати ємнісними датчиками для точного вимірювання зазору між кінцем лопатки і корпусом. Датчики компресора можуть працювати щонайменше кілька сотень годин без відмов. Через обмежені тестування датчиків турбіни ще рано давати інформацію про MTBF (середній час між відмовами) датчиків турбіни. Потрібно багато досліджень, щоб встановити ємнісні датчики в комерційні літаки з MTBF у діапазоні 20,000 годин та вбудовані в FADEC (цифровий комп'ютер двигуна).